Radu Călin Cristea, despre cum a apărut emisiunea “Ora regelui”: “Mi s-a părut că monarhia românească nu are supapele de comunicare demne de rangul său.”

Jurnalistul Radu Călin Cristea (fostul director general al Televiziunii Române), despre cum a apărut “Ora Regelui” (debut: 7 iulie 2012). Interviu cu Bogdan Şerban Iancu la „Ora Regelui” (ediţia XLVI). [Un alt text despre această temă a apărut în revista Flacăra: Ora Regelui, sau despre cum se naște o idee frumoasă, de Corina Anghel – nr. 10 / octombrie 2012].

“Radu Călin Cristea: Eram de putina vreme directorul general interimar al televiziunii publice si eram un apropiat al casei regale in egala masura. Mi s-a parut ca monarhia romaneasca nu are supapele de comunicare demne de rangul sau in societate, in stat si in acelasi timp de aportul pe care il are monarhia in istoria Romaniei. Drept pentru care mi-a venit ca un fulger aceasta idee. Nu am avut niciodata un dialog telefonic cu membrii Casei Regale, intalnirile mele cu Principele Radu au fost cele mai dese, dar eram sub presiunea timpului.

Bogdan Şerban Iancu: Ati anuntat Casa regala?

Radu Călin Cristea: Nu, nu.

Bogdan Şerban Iancu: Deci a fost o surpriza si pentru Casa Regala sa apara aceasta emisiune?

Radu Călin Cristea: A fost o foarte mare surpriza, eu am anuntat prin cancelarie dorinta mea de a sta de vorba cu principele, a venit telefonul, in fine, de la Principele Radu, si am avut o discutie in care eu avand pregatita in cap o idee schitata foarte..in linii mari, nimic…nimic foarte aplicat, si in care am propus direct principelui sa avem la televiziunea publica o emisiune care sa se numeasca “Ora regelui”, sa aiba cca. 1 ora si care sa fie difuzata undeva in timpul weekend-ului, pe la pranz, la o ora frumoasa, relaxata, in care lumea sa priveasca o emisiune frumoasa. Si-atuncea stiu ca principele, pe care ulterior am apucat sa-l cunosc mai bine, era pus intr-o situatie incomoda, si a-nceput sa-mi puna diverse intrebari, chipurile-ajutatoare, care nu-nsemnau decat o forma de a-si acorda un ragaz pentru o reflectie. M-a-ntrebat daca nu-i prea mult o ora, daca n-ar fi mai bine o jumatate de ora, cam ce ar trebui sa contina, deci lucruri de genul acesta. Si-n final, stiu… principele…, a trebuit sa ne decidem in ultima instanta. Si-a fost de acord!

Bogdan Şerban Iancu: Ati intampinat piedici?

Radu Călin Cristea: Nu, era o idee care mi-a venit atunci, pe care am lansat-o, si nimeni n-a spus nici un cuvant…favorabil sau defavorabil, ulterior aveau sa vina diverse reactii, cele mai multe fiind extrem de favorabile acestei idei – venite din diverse medii, inclusiv din acela politic.

Bogdan Şerban Iancu: Dar de ce credeti ca nu a aparut o asemenea emisiune inainte, sau mult mai-nainte?

Radu Călin Cristea: Cred ca pentru simplul fapt ca iti trebuia putin curaj sa o impui pe post. Probabil ca acest curaj insemna si o anumita temere de iscarea unor reactii brutale din partea unor republicani – poate si cu niste pozitii impozante in stat, si-atunci e posibil ca predecesorii mei, sa spun asa, n-au vrut sa isi riste pielea sau sa provoace o anumita animozitate printr-o asemenea emisiune. Cred ca asta este singurul motiv; sau poate ca, eu stiu, ideea de monarhie, cerea in sine, in mod natural, o asemenea forma de comunicare cu o gama mult mai larga si pur si simplu a fost o coincidenta…astrele s-au conjugat intr-un fel anume si-a iesit ce-a iesit!

Bogdan Şerban Iancu: Pentru telespectatorii nostri, mai tineti minte, din momentul in care ati dat acel telefon Principelui Radu, pana in ziua primei emisii, cat a trecut?

Radu Călin Cristea: Cam doua saptamani. Cam atat a durat. Foarte putin! Si de-atuncea, suntem pe post incontinuu.“

@ transcriere de anonimsi

Un comentariu la &8222;Radu Călin Cristea, despre cum a apărut emisiunea “Ora regelui”: “Mi s-a părut că monarhia românească nu are supapele de comunicare demne de rangul său.”&8221;

  1. Recunostinta dle Radu Calin Cristea!Idea dumneavoastra a fost ideala!”Ora Regelui”a umplut sufletele romanilor de caldura ,speranta si mandrie nationala!

Lasă un comentariu