Când Imnul Regal reprezintă România – reacţiile lui Patzaichin şi Ţiriac

ivan patzaichin

Tenismanul Ion Ţiriac relatează cum, la finala Cupei Davis în 1971, s-a cântat Imnul Regal Român în locul imnului „Te slăvim, Românie!”:

„(…) am stat mândru – dar mândru de tot! – când îmi cânta imnul comunist, şi toate imnurile. Era imnul meu, şi am fost singurul, poate dumneata nu mai ştii, care am ieşit de pe teren la Charlotte (finala Cupei Davis, 1971 – n.n.), când nu ne-a cântat imnul! Au confundat puţin americanii imnurile, ăla nu era imnul ţării mele… Nu am nimic cu regele, să fie sănătos, dar era imnul regal din ’40. Şi l-au confundat puţin… Şi atunci eu am ieşit afară şi le-am spus: mâine dimineaţă vă luaţi imnul ţării mele şi mai faceţi încă o dată deschiderea, pe televiziunea mondială! Şi au făcut-o, au cântat imnul ţării mele.”

Cu altă ocazie, canoistul Ivan Patzaichin, cu ocazia unei manifestaţii de Ziua Imnului Naţional – 29 iulie, a relatat cum, la Campionatul Mondial de kayak kanoe din Mexic, în 1974, s-a cântat Imnul Regal Român:

„Am avut ocazia să mi se cânte Trăiască Regele! În 1974, într-o proastă organizare la Campionatul Mondial din Mexic, s-a cântat Trăiască Regele! (…) S-a cântat şi Tricolorul, şi Deşteaptă-te, române!, dar pentru mine toate au avut aceeaşi semnificaţie, şi cu aceeaşi mândrie m-am mândrit că s-a cântat. M-am ofticat de foarte multe ori că se cânta (…) imnul Rusiei, imnul S.U.A. sau Germaniei, mă ofticam că noi nu eram în stare să se cânte mai des, ei luau 70-80 de medalii, noi luam 10-15.” (min. 0:46)

Canoistul Ivan Patzaichin a fost decorat de Majestatea Sa Regele Mihai I cu Decoraţia Regală Nihil Sine Deo în 2010.

 

Un gând despre &8222;Când Imnul Regal reprezintă România – reacţiile lui Patzaichin şi Ţiriac&8221;

  1. In 1971, imnul de stat al RSR nu era „Trei culori”, ci „Te slavim Romanie”! Altfel, cinste si onoare lui Ivan Patzaichin!

Lasă un răspuns

