Noel Negrea, gânduri pentru Regina Ana: „Aţi scos la iveală ce poate fi mai frumos, mai preţios, la un popor.”

regele si regina draguti

„Ganduri pentru cea care a fost Regina mea, Ana a Romaniei.

Majestatea Voastra,

Nu am sa Va spun ce ati facut pentru Romania, cat ati fost suverana ei, chiar daca neincoronata oficial…le Stiti si le stim, cu totii, prea bine.
Am sa Va spun, insa, ce ati reusit sa faceti, involuntar, cu Romania si cu romanii!

Majestatea Voastra, fara resentimente, in deplina intelegere, i-ati adus, laolalta, pe preotii ortodoxi si catolici, intr-o rugaciune comuna pentru Odihna Voastra; poate ca nicicand, in ultimii 70 de ani, nu ne-a fost dat sa vedem asemenea apropiere intre cele doua Biserici, candva unite. De fapt, ati reusit, simbolic, chiar mai mult:intr-o Carte de Condoleante, deschisa in amintirea Voastra, la Severin, au semnat romani, belgieni si libanezi, despartiti in rit, dar uniti in sentiment.

Apoi, Majestate, ati scos la iveala ce poate fi mai frumos, mai pretios, la un popor: ordinea (10.000 de romani au stat, la rand, in liniste, pentru a ajunge sa se reculeaga langa catafalcul Vostru), emotia (au plans augustele Voastre fiice, au plans nepotii Majestatii Voastre, au si am plans cei care au venit, macar si cu gandul, in aceste zile, la Palatul Regal), determinarea (chiar si pe ploaie, sute si mii de oameni au asteptat pentru a va putea transmite, prin Rugaciune, cate ceva, la catafalc), compasiunea (pe drumul dinspre Bucuesti spre Curtea de Arges, oamenii au asteptat cortegiul, aruncand buchete de flori in fata masinii, aplaudand, plangand sau uitandu-se, in liniste, cum trece prin fata lor trupul ce a „imbracat” un suflet minunat).

In final, Majestate, V-as spune ca ati facut „sa vorbeasca” acea Romanie profunda, minunata, acea Romanie pe care ati iubit-o si care V-a iubit, o Romanie altfel de cele mai multe ori muta, nu din indiferenta sau nestinta, ci pentru ca nu poate „vorbi” cand restul „urla”!

Cred ca, de acolo, de unde Sunteti, zambiti….zambiti cu acelasi zambet cu care l-ati cucerit, acum mai bine de 70 de ani, pe Regele meu; cu acelasi zambet pe care mi l-ati aratat, acum mai bine de 20 de ani, cand mi-ati intins mana, mie, un copil de 9 ani; cu acelasi zambet cu care mi-ati scris, pe un album, „Pour Noel”…

Majestatea Voastra, v-am iubit si am iubit iubirea Voastra pentru noi…

Drum bun, Regina mea!”

Noel Negrea

13.08.2016

3 gânduri despre &8222;Noel Negrea, gânduri pentru Regina Ana: „Aţi scos la iveală ce poate fi mai frumos, mai preţios, la un popor.”&8221;

Lasă un răspuns

