Doina Cornea:”Nu cred că Regelui îi e frică de moarte.”

rege mirat

Interviu cu Doina Cornea realizat de Marius Avram.

Doamnă Doina Cornea, vă propun să începem convorbirea prin a ne spune ce amintiri aveţi despre Regele Mihai I.

A fost regele cel mai vrednic în viaţă. Pot să spun că a salvat România. Atunci, România ar fi fost înghiţită de ruşi şi el a salvat totul. (…) El a fost Regele tuturor românilor şi din asta s-a văzut că e al nostru, al tuturor. Şi noi, drept să vă spun, nici nu am avut experienţa republicii. Nu critic nimic, dar n-am avut această experienţă. (…) sunt profund regalistă. (…) Singura iubire a mea care a rămas este Regele.

(…)

Credeţi că întoarcerea la monarhie ar fi benefică României?

-Da, sigur! Eu mă rog în fiecare zi săne dea Dumnezeu acest privilegiu (…)

Credeţi că Regelui Mihai îi e frică de moarte?

-Nu cred că lui îi e frică. Nu cred. Dar el a făcut fapte bune multe (…)

[revista Sinteza, nr. 27 / aprilie 2016, pp. 145-147]

Lasă un răspuns

