Nicolae al României, interviu în premieră după 10 august 2015 (24 martie 2016)

Expeditie

Joi, 24 martie 2016 şi vineri, 25 martie 2016Evenimentul Zilei publică interviul pe care Nicolae al României l-a acordat zilele trecute lui Ion Cristoiu. Interviul integral a fost publicat pe blogul d-lui. Cristoiu – partea 1 şi partea a 2-a.

Am extras – strict pentru o informare mai rapidă – câteva idei din cele două părţi (publicate în 6 sub-părţi în EvZ)::

  • 1) „nu am reuşit să-mi întâlnesc bunicul la începutul anului, atunci când am făcut o călătorie în Elveţia, tocmai pentru a-l vedea, deoarece nu mi s-a permis.”
  • „revocarea titlului meu a fost la fel de mult o surpriză pentru mine cât a fost şi pentru public. Nu a existat niciodată o discuţie între mine şi Rege pe această temă, înainte de a mă exclude din succesiune şi de a-mi revoca titlul. Mi s-a cerut să mă întorc din vacanţă şi, în dimineaţa zilei de 10 august, am aflat ce se discutase şi se hotărâse cu 10 zile înainte, în absenţa mea. După cum am mai spus, hotărârea de a-mi revoca titlul şi de a mă exclude din linia de succesiune fusese luată deja. Nu a contat dacă eu sunt de acord cu această decizie sau nu.”
  • „Schimbările au presupus luarea unor decizii cu privire la un loc de muncă, un loc în care să trăiesc, unde să pot munci, unde să îmi pot desfăşura viaţa mai departe, şi unde pot avea o viaţă socială normală, firească. Nu mi-e ruşine să recunosc că evenimentele au avut un impact emoţional asupra mea şi a sănătăţii mele, întrucât tot ceea ce am creat sau am făcut ca principe a fost cu mult devotament, multă implicare şi dăruire.”
  • 2) „Până în septembrie 2015, când a fost aniversarea de 90 de ani a bunicii, nu îl mai văzusem pe Rege de aproape un an. Atunci a fost şi ultima dată când mi-am văzut familia. A fost un moment cu o încărcătură emoţională deosebită, am discutat cu bunicul despre viaţă, istorie, maşini, aşa cum făceam noi mereu. Desigur, la un moment dat, a izvorât o discuţie referitoare la ce se întâmplase în august, însă a fost foarte vagă şi succintă. Referitor la mama mea şi la restul familiei regale, în prezent relaţiile sunt foarte reci.
  • „Dacă într-adevăr a fost o decizie bazată pe ceva concret, o voi respecta, aşa cum îl respect şi pe Rege, atât din poziţia de fost prinţ al României, dar mai ales ca nepot al său. Mi-am asumat cu demnitate, deşi m-a surprins, înscrisul din documentul respectiv şi am ales să le las românilor posibilitatea de a trage concluzii cunoscându- mă pe mine şi activitatea din cei 3 ani ca principe.”
  • „Am auzit numeroase zvonuri referitoare la comportamentul meu, zvonuri neînsoţite de fapte concrete. Nu pot fi tras la răspundere pe baza unor zvonuri şi nici nu mă pot îndrepta dacă nu ştiu unde greşesc. Cu toate acestea, m-am străduit mereu să-mi asum titlul şi responsabilităţile care vin odată cu el şi mi-am dorit constant să iniţiez şi să promovez acţiuni benefice pentru România şi în special pentru generaţia mea. Există posibilitatea ca o parte a iniţiativelor mele să nu fi fost neapărat în concordanţă cu aşteptările, însă atâta vreme cât nu a existat o opinie clară referitoare la ceea ce a fost corect sau mai puţin corect, nu aş putea preciza mai multe lucruri cu privire la acest aspect. Sunt nedumerit de sursa informaţiilor neadevărate, care au stat la baza deciziei comunicate prin acea scrisoare. La aniversarea mea din luna aprilie au fost spuse multe cuvinte frumoase la adresa mea de către mătuşa mea, cuvinte care în august păreau că nu ar fi existat. În general, dacă cineva nu se ridică la înălţimea aşteptărilor când vine vorba de un job, este la un moment dat de aşteptat să piardă jobul respectiv. În cazul meu, nu a existat o explicaţie concretă cu privire la cum a fost percepută activitatea mea în domeniul social şi cultural, iar pe deasupra mi-am „pierdut” şi familia sau ceea ce credeam că îmi este familie, lucrul care mi se pare a fi cel mai grav în situaţia dată.”
  • „Am fost şi încă sunt foarte afectat pentru că nu mi s-a oferit îndrumarea de care am avut atât de multă nevoie la momentul respectiv. … acum, relaţiile cu întreaga familie sunt reci, inclusiv cu mama mea, deci nu mă pot pronunţa în privinţa ei.”
  • 3) „Nu mi-a plăcutniciodată să-mi expun viaţa personală, întrucât nu consider că aceste aspecte sunt importante pentru activitatea mea de atunci ca principe sau pentru activitatea mea de acum încolo. Vă rog să-mi permiteţi să nu comentez aspecte ce ţin de viaţa mea privată.”
  • „Poziţia adoptată de presă m-a surprins în mod deosebit de plăcut şi aş vrea pe această cale să le mulţumesc tuturor oamenilor care mi-au trimis mesaje de încurajare, simpatie şi suport.”
  • 4) „Consider că într-o familie regală, fiecare trebuie să ştie când şi cum să apară în lumina reflectoarelor. În public, ai responsabilitatea de a avea o atitudine corectă, iar comportamentul trebuie să fie adecvat rangului, arătând întotdeauna respect tuturor. În viaţa privată însă, cred cu tărie ca fiecare dintre noi ar trebui să fim cât mai autentici, iar poziţia socială nu ar trebui să fie simţită în 90% din cazuri. O familie ar trebui să rămână unită, indiferent de provocările întâmpinate şi nu ar trebui să uităm ceea ce reprezentăm unii pentru ceilalţi.”
  • „Relaţia cu bunicul meu una foarte apropiată, până la producerea evenimentelor de anul trecut. Consider că am fost mai degrabă bunic şi nepot decât Rege şi membru al Familiei Regale sau Prinţ, întrucât ne-am petrecut majoritatea timpului nostru împreună în afara României şi în privat. Pe de altă parte, în momentele când eram în ţară, îl priveam mai degrabă ca pe un rege decât ca pe un bunic. Cu toate acestea, când mă gândesc la el, mă gândesc la o persoană specială din viaţa mea, care a înfruntat multe provocări şi a reuşit să le depăşească, rămânând totodată simplu, sensibil, iubitor şi cu prezenţă de spirit.”
  • 5) ” În ceea ce mă priveşte, deşi la momentul venirii în ţara mi-am asumat ideea vizibilităţii în spaţiul public, m-a interesat mai mult ce pot face concret şi constructiv în mediul cultural şi educaţional din România şi mai puţin dacă acţiunile mele au captat interesul mass mediei. Mă atrage ideea unei vieţi private în care nu eşti recunoscut sau judecat pentru lucrurile pe care le faci sau le spui. În toate acţiunile mele am încercat să fac totul cu foarte mult devotament şi responsabilitate, însă întotdeauna mi-am păstrat o parte a mea pentru mine pe care au accesat-o doar prietenii adevăraţi şi familia.”
  • „Bunicul mi-a povestit despre Regele Carol al II-lea punând accent pe deciziile bune pe care acesta le-a luat pentru ţară şi pentru oameni. Deciziile pe care omul Carol al II-lea le-a luat în viaţa de zi cu zi au fost mai puţin importante în discuţiile mele cu Bunicul.”
  • „Vă pot povesti despre rudele mele şi ocaziile când i-am cunoscut pe aceştia, dar dacă ar trebui să îi întâlnesc pe toţi ar fi un job full time pentru ca fiecare dintre ei a ales să-şi contruiasca o viaţă în zone diferite ale planetei. Până în august a existat o comunicare bună cu familia apropiată, dar de atunci simt că s-a construit un zid între mine şi ei. Ultima şi singura dată când întreaga familie apropiată s-a reunit a fost cu ocazia Crăciunului din 2007 în Bucureşti.”
  • „Sunt o persoană care pune preţ pe pasiunile sale, dar în acelaşi timp tratează cu foarte multă seriozitate sarcinile de lucru. Consider că dacă exista un echilibru între ceea ce trebuie să facem şi ceea ce ne place să facem, rezultatul este unul bun, unul constructiv. Poate de aici percepţia celorlalţi asupra mea. Cred în autenticitate mai mult decât în etichetă.”
  • „Consider că pentru a pune bazele unei familii, este nevoie înainte de toate să întâlnesc persoana potrivită şi asta nu s-a întâmplat până acum datorită faptului că m-am focusat mai mult asupra obligaţiilor pe care poziţia mea le presupunea. Pe de altă parte a existat şi o presiune din partea familiei cu privire la cum ar trebui să fie aleasa. De acum înainte însă mă voi gândi şi la acest aspect, deoarece sunt deschis acestei idei, pot iubi liber pe persoana de lângă mine, nemaiexistând influenţe externe.
  • „Nu aş putea nega că îmi place pizza la nebunie, dar să mă mut de la Palat din acest motiv e prea mult. Nu am putut decât să râd când am văzut acest lucru în presă […] motivul pentru care m-am mutat a fost nevoia unui spaţiu personal, departe de birou şi muncă.”
  • 6) „Monarhia este un concurent foarte puternic sau poate chiar singurul ca şi formă de guvernământ alternativa, având continuitate, stabilitate şi un singur interes – România şi oamenii ei.”
  • „Cea mai importantă lecţie primită de la (Regele Mihai) a fost poate corectitudinea, însoţită de altruism şi diplomaţie şi nu în ultimul rând, sfatul ca întotdeauna să-mi ţin cuvântul şi promisiunile. Şi el la rândul său a fost învăţat de către mama sa, Regina Elena, ca oricât de dificile ar fi situaţiile în care ne găsim, singurele decizii sunt acelea drepte şi corecte. Cred cu tărie ca prin aceste valori şi norme de conduită, se pot da cele mai bune exemple în viaţă. Regele Mihai a dat acest exemplu toată viaţa sa şi mulţi dintre noi putem lua ca model de urmat acţiunile şi deciziile sale, întrucât acestea au fost ale unui lider adevărat.”
  • „Aş vrea să îi asigur pe toţi că indiferent unde m-aş afla, sufletul meu va fi alături de România şi de români şi voi încerca mai departe să fac tot ceea ce îmi stă în putinţă, indiferent de domeniul în care voi activa, să onorez tot ceea ce înseamnă natura umană, respect, devotament, valori pe care le-am învăţat de la bunicii mei.”
Despre Tudor Vişan-Miu

Sunt un tanar cu preocupari intelectuale. Principalele mele domenii de interes: istoria, genealogia, memorialistica, literatura, lingvistica, economia, politica, filosofia, teologia. Legat de aceste domenii: cred ca nu exista o unica istorie "obiectiva si adevarata", ca fiecare persoană are origini familiale ce merita aflate si ca "o viata capata mai mult sens atunci cand este scrisa". Iubesc cartile. Cred ca a scrie corect in propria limba este o dovada de patriotism (nu am putut-o face in acest profil deoarece Gravatarul nu accepta diacritice - n.m.). Am o viziune social-economica "de dreapta". Cred ca "treburile publice" sunt o chestiune de interes general, dincolo de "partea scandaloasa" ce prea adesea însoteste administrarea lor (care ar trebui facuta de oameni de stat). In privinta formei de guvernamant a Romaniei, sunt sustinatorul unei monarhii constitutionale. Consider democratia si capitalismul cele mai bune sisteme inventate pana acum de catre om. Filosofic, ader la modernitatea clasica. Religios, sunt un crestin fundamentalist si conservator. ”Primeste deci darul meu, care ti-a fost adus, fiindca Dumnezeu m-a umplut de bunatati si am de toate” (Geneza, 33:11)

4 gânduri despre &8222;Nicolae al României, interviu în premieră după 10 august 2015 (24 martie 2016)&8221;

  1. Tinarul print stie mai bine decit oricine altcineva de ce a fost inlaturat din Linia de Succesiune! Mai bine si-ar echilibra relatiile cu familia decit sa se lase manipulat de indivizi care urmaresc blocarea reinstaurarii monarhiei in Romania! Nu cred ca nu intelege ca nu are cum sa ajunga Rege pe usa „din dos”!

Lasă un răspuns

