Andrew Popper, şeful Casei Majestăţii Sale Regelui: „este cel mai mare privilegiu al vieţii mele.”

Andrew Popper
2 martie 2016
Andrew Popper în „Lumea Regelui” (Polirom, 2011,  volum coordonat de A.S.R. Principele Radu al României), textul „Cel din urmă om rămas în picioare” (op. cit., pp. 269, 271):

„M-am născut la Bucureşti cu câteva săptămâni înainte de 23 august 1944 şi am crescut acolo în anii când comuniştii îşi consolidau puterea. Mult mai târziu am înţeles că aceia au fost anii când structura socială şi tradiţiile culturale ale ţării au fost distruse deliberat şi sistematic. Printre primele mele amintiri din copilărie se numără minciunile interminabile spuse despre Majestatea Sa Regele Mihai. … Regele Mihai reprezenta tot ceea ce comuniştii nu erau şi nu puteau fi niciodată. El avea legitimitate. El a fost şi este un om integru şi cu principii solide. El avea şi are o autoritate morală deosebită. ... În zilele negre ale lunii decembrie 1947, el era ultimul om rămas în picioare. (s.m.) … O vreme, el a fost singurul apărător neclintit al rămăşiţelor societăţii civile româneşti împotriva unuia dintre cele mai inumane şi mai brutale regimuri cunoscute omului. De aceea el era atât de urât şi temut de comunişti.
 
Eu şi mulţi din generaţia mea, care am fost supuşi unei spălări susţinute a creierului, am fost nevoiţi să redescoperim pe îndelete cine a fost Regele Mihai cu adevărat şi ce a reprezentat el în realitate. … Simplul fapt că populaţia evreiască a României a avut o situaţie mult mai bună în timpul Holocaustului decât în ţările vecine se datorează, nu în mică măsură, Familiei noastre Regale. Ca evreu, le voi fi mereu îndatorat lor pentru supravieţuirea mea şi a familiei mele. (s.m.)
 
„La începutul anilor ’90, la o cină găzduităde familia Forbesc la New York, în onoarea Majestăţii Sale, am avut în sfârşit ocazia de a-l cunoaşte pe Regele Mihai. … La scurt timp după acea seară, A.S.R. Principesa Margareta m-a invitat să o ajut cu Fundaţia ei, lucru care mi-a oferit frecvent ocazia de a fi alături de Majestatea Sa. În 2003, Regele Mihai m-a rugat să preiau responsabilitatea negocierilor legate de Castelul Peleş, iar în 2006 m-a numit Şef al Casei Sale. Nu am nici un dubiu că a fi în serviciul Majestăţii Sale Regele Mihai este cea mai mare onoare şi cel mai mare privilegiu al vieţii mele. (s.m.)
 
„La scurt timp după plecarea mea din România comunistă, în 1974, cetăţenia română mi-a fost revocată prin decret prezidenţial. În ultimii ani, unele cunoştinţe mi-au sugerat că aş putea cere redobândirea ei. M-am gândit de multe ori la acest lucru, dar nu i-am dat curs. Cu toate acestea, aş accepta cu bucurie un paşaport românesc, ca supus al Majestăţii Sale.”
Despre Tudor Vişan-Miu

Sunt un tanar cu preocupari intelectuale. Principalele mele domenii de interes: istoria, genealogia, memorialistica, literatura, lingvistica, economia, politica, filosofia, teologia. Legat de aceste domenii: cred ca nu exista o unica istorie "obiectiva si adevarata", ca fiecare persoană are origini familiale ce merita aflate si ca "o viata capata mai mult sens atunci cand este scrisa". Iubesc cartile. Cred ca a scrie corect in propria limba este o dovada de patriotism (nu am putut-o face in acest profil deoarece Gravatarul nu accepta diacritice - n.m.). Am o viziune social-economica "de dreapta". Cred ca "treburile publice" sunt o chestiune de interes general, dincolo de "partea scandaloasa" ce prea adesea însoteste administrarea lor (care ar trebui facuta de oameni de stat). In privinta formei de guvernamant a Romaniei, sunt sustinatorul unei monarhii constitutionale. Consider democratia si capitalismul cele mai bune sisteme inventate pana acum de catre om. Filosofic, ader la modernitatea clasica. Religios, sunt un crestin fundamentalist si conservator. ”Primeste deci darul meu, care ti-a fost adus, fiindca Dumnezeu m-a umplut de bunatati si am de toate” (Geneza, 33:11)

Lasă un răspuns

