Mirel Curea: „La 26 aprilie 1992, au încercat să-l interzică pe Rege în ţară.”

regele se retrage

„Mii de oameni așteptau în zona Pieței Sfântul Gheorghe sosirea familiei regale. Dispozitivul care trebuia să asigure zona era al Brigăzii de Asigurare a Ordinii și Liniștii Publice (BAOLP), comandat de colonelul Gheorghe Lupu. În momentul în care familia regală a coborât din mașini, generalul Suceavă a văzut stupefiat că trupele BAOLP, cu tot cu colonelul Gheorghe Lupu, au părăsit dispozitivul și că suntem împresurați de o masă de mii de oameni. „Ăsta este act de trădare! Nu mai avem ce face, pregătește-te pentru ce este mai rău!“ mi-a suflat generalul precipitat. Nu mai eram decât câțiva să facem față la ceea ce avea să vină: generalul Suceavă, agentul englez de însoțire al Regelui Mihai, fost maior în trupele SAS, eu și câțiva subofițeri de Poliție Rutieră inspirați, care au lasat dirijatul circulației, pentru că au înțeles pericolul ivit și ni s-au alăturat.”

După articolul din „Evenimentul Zilei”, Mirel Curea revine cu noi dezvăluiri:

„Nici macar nu am povestit tot, pentru ca ar fi insemnat sa scriu 12 pagini de ziar, ceea ce nu era cazul. Despre episodul din Bd. Magheru nici nu am mai povestit. Acolo, un cetatean inarmat cu ranga s-a desprins din multime, de pe trotuar, s-a aruncat pe capota din spate a masinii Regelui, a spart geamul, luneta, din spate, a lovit in continuare geamuul spart care insa se tinea, in speranta ca poate patrunde cu ranga sa-l loveasca pe Rege in cap. Dupa 2-3 secunde in care a lovit de cateva ori, dar geamul nu cazut, a sarit inapoi de pe capota in dreptul unui grup care s-a desfacut ca sa-i faca loc, si a disparut, grupul lipindu-se la loc, ca sa nu poata nimeni trece la urmarirea si prinderea lui.”

„Incercarile nu au fost de asasinat, ci ce generare a unor turbulente in urma carora sa se dea o lege prin care sa i se interzica lui si urmasilor accesul in tara.”

„Au existat marturii in presa vremii, dar ca sa stie despre ele, lumea ar trebui sa mai si citeasca, ceea ce nu prea se intampla. In presa de atunci, in aia care era presa, au existat relatari relevante. Eu insumi am relatat ceea ce am vazut si trait, mai pe scurt, din lipsa de spatiu, in saptamanalul Expres Magazin, la care lucram pe atunci, unde am publicat reportajul „Am fost in Garda Regelui”. Mai mult, toate au aparut in raportul scris pe care generalul Suceava l-a inaintat ministrului de interne Babiuc, dupa terminarea misiunii. Ca sa fiu sigur ca nu gresesc, l-am sunat zilele trecute pe dl. Babiuc, ca sa verific daca detaliile pe care mi le amintesc sunt corecte. Mi-a confirmat tot!”

Despre Tudor Vişan-Miu

Sunt un tanar cu preocupari intelectuale. Principalele mele domenii de interes: istoria, genealogia, memorialistica, literatura, lingvistica, economia, politica, filosofia, teologia. Legat de aceste domenii: cred ca nu exista o unica istorie "obiectiva si adevarata", ca fiecare persoană are origini familiale ce merita aflate si ca "o viata capata mai mult sens atunci cand este scrisa". Iubesc cartile. Cred ca a scrie corect in propria limba este o dovada de patriotism (nu am putut-o face in acest profil deoarece Gravatarul nu accepta diacritice - n.m.). Am o viziune social-economica "de dreapta". Cred ca "treburile publice" sunt o chestiune de interes general, dincolo de "partea scandaloasa" ce prea adesea însoteste administrarea lor (care ar trebui facuta de oameni de stat). In privinta formei de guvernamant a Romaniei, sunt sustinatorul unei monarhii constitutionale. Consider democratia si capitalismul cele mai bune sisteme inventate pana acum de catre om. Filosofic, ader la modernitatea clasica. Religios, sunt un crestin fundamentalist si conservator. ”Primeste deci darul meu, care ti-a fost adus, fiindca Dumnezeu m-a umplut de bunatati si am de toate” (Geneza, 33:11)

Un gând despre &8222;Mirel Curea: „La 26 aprilie 1992, au încercat să-l interzică pe Rege în ţară.”&8221;

Lasă un răspuns

