Principesa Ileana despre Suveranii României Mari

Scrie Principesa Ileana, fiica cea mică a Regelui Ferdinand şi a Reginei Maria:

„Între marile schimbări care au avut loc în Europa, dreptul la domnie al părinţilor mei nu a fost disputat. 

Încoronarea lor ca domnitori ai României Mari a avut loc la Alba Iulia – un oraş din Transilvania, drag românilor pentru că fusese pentru o vreme reşedinţa lui Mihai Viteazul. Acest domnitor a reuşit, pentru o scurtă perioadă, în 1601, să unească şi să conducă vechea Dacie Felix de pe timpul lui Traian, dar asasinarea lui de către duşmani a întrerupt această perioadă de unificare a românilor pentru încă o sută de ani.

Pentru poporul meu, încoronarea părinţilor mei la acest altar al independenţei românilor era simbolic pentru că ei erau incarnarea acestui vis atât de vechi. 

Pentru părinţii mei, această ceremonie scotea în evidenţă poziţia lor de primi slujitori ai statului – şi apoi ei au avut grijă ca şi copiii lor să-şi facă datoria cum trebuie.”

Ileana, Principesă a României, Arhiducesă de Austria, Trăiesc din nou, Editura Humanitas (traducere de Agra Baroti-Gheorghe), 2004, Capitolul  3

Alba Iulia

Despre Tudor Vişan-Miu

Sunt un tanar cu preocupari intelectuale. Principalele mele domenii de interes: istoria, genealogia, memorialistica, literatura, lingvistica, economia, politica, filosofia, teologia. Legat de aceste domenii: cred ca nu exista o unica istorie "obiectiva si adevarata", ca fiecare persoană are origini familiale ce merita aflate si ca "o viata capata mai mult sens atunci cand este scrisa". Iubesc cartile. Cred ca a scrie corect in propria limba este o dovada de patriotism (nu am putut-o face in acest profil deoarece Gravatarul nu accepta diacritice - n.m.). Am o viziune social-economica "de dreapta". Cred ca "treburile publice" sunt o chestiune de interes general, dincolo de "partea scandaloasa" ce prea adesea însoteste administrarea lor (care ar trebui facuta de oameni de stat). In privinta formei de guvernamant a Romaniei, sunt sustinatorul unei monarhii constitutionale. Consider democratia si capitalismul cele mai bune sisteme inventate pana acum de catre om. Filosofic, ader la modernitatea clasica. Religios, sunt un crestin fundamentalist si conservator. ”Primeste deci darul meu, care ti-a fost adus, fiindca Dumnezeu m-a umplut de bunatati si am de toate” (Geneza, 33:11)

Lasă un răspuns

