Comuniştii români despre cum l-au forţat pe Rege să abdice – 30 decembrie 1947

„Noi am luat măsuri, am înconjurat Palatul cu trei – patru rînduri de oameni înarmaţi, am tăiat toate legăturile Palatului cu exteriorul şi atunci am intrat înăuntru.” – Gheorghe Gheorghiu-Dej

Gheorghe Gheorghiu-Dej:

Noi am luat măsuri, am înconjurat Palatul cu trei – patru rînduri de oameni înarmaţi, am tăiat toate legăturile Palatului cu exteriorul şi atunci am intrat înăuntru. I-am dat şi lui Petru un pistoler mic şi-mi spunea: măi Ghiţă, nu prea ştiu eu să umblu cu el. Dar n-am avut nevoie de ele.

Ne-am gîndit pentru că acolo erau destui aventurieri. Era garda aceasta a Palatului şi vă imaginaţi din cine era alcătuită. Cînd am avut discuţia cunoscută cu el, la un moment dat a vrut să-i dau răgaz măcar cîteva zile pentru ca să semneze. I-am spus: eu n-am mandat să vă dau cîteva zile, eu am numai două ore timp disponibil. Dacă doriţi semnaţi, veţi fi înscris în istorie că aţi înţeles situaţia care s-a creat, dacă nu vreţi, să-mi spuneţi. Zice, măcar 24 de ore, măcar o zi, măcar nu ştiu cîte ore, pentru cîteva minute. Eu n-aveam voie să-i dau, dar m-am gîndit de ce dracu să nu-i dau, că tot una este.”

[Florian Banu, Liviu Ţăranu, Aprilie 1964. Primăvara de la Bucureşti. Cum s-a adoptat Declaraţia de Independenţă a României, Ed. Enciclopedică, Bucureşti, 2004, pp.101-102 – apud Pascu Vasile, Regimul totalitar comunist în România, 1945-1989, Ed. Clio Nova, 2007, vol. I, p.109]

comunisti

„Acum, potrivit Constituţiei, odată cu încetarea monarhiei, trebuie instituită o regenţă. Cum, însă noi suntem oameni politici, care înregistrăm realităţile, avem formele noastre şi trebuie să desvăţăm pe oameni să tot vorbească despre rege şi despre regenţă, am hotărît ca acest organ să fie numit Presidiumul Republicii Populare Române.” – Petru Groza

Din stenograma Consiliului de Miniştri din 30 decembrie 1947, ora 15:30

„… fostul rege va fi respectat, ca orice alt cetăţean al acestei ţări.

Acum, potrivit Constituţiei, odată cu încetarea monarhiei, trebuie instituită o regenţă. Cum, însă noi suntem oameni politici, care înregistrăm realităţile, avem formele noastre şi trebuie să desvăţăm pe oameni să tot vorbească despre rege şi despre regenţă, am hotărît ca acest organ să fie numit Presidiumul Republicii Populare Române.

În acest prezidiu propun pe domnii:

Mihail Sadoveanu, preşedintele Adunarii Deputaţilor;

Prof.dr. C.I. Parhon, preşedintele ARLUS-ului;

Ştefan Voitec, ministrul Educaţiei Naţionale;

Gh. Stere, preşedintele Curţii de Apel Bucureşti;

Ion Niculi, vice-preşedintele Adunării Deputaţilor.

În rest, rog pe doamnele şi domnii miniştri să stea tot timpul în Capitală, la Departamentele respective, renunţând la cele câteva zile de vacanţă care au mai rămas, date fiind aceste evenimente.”

(Arhivele Naţionale Bucureşti, fond Preşedenţia Consiliului de Miniştri, Dosar 12/1947, f. 52-56 – apud Eleodor Focşeneanu, Două săptămâni dramatice din istoria României. 17-30 decembrie 1947, Curtea Veche Publishing, ed. a III-a, 2014, pp.155-156)

7 gânduri despre &8222;Comuniştii români despre cum l-au forţat pe Rege să abdice – 30 decembrie 1947&8221;

  1. SI IATA CUM,O MANA DE NETREBNICI SI VANTURA LUME,INDIVIZI DE CE MAI JOASA SPETA UMANA ,ACELE COZI DE TOPOR MANUITE DE CARACATITA CIUMEI ROSII ,NE-AU ARUNCAT IN BARLOGUL HIDREI COMUNISTE !…SA NU UITAM NICIODATA TRECUTUL INSANGERAT SI SA VEGHEM CA VIITORUL NOSTRU SI AL COPIILOR NOSTRI SA FIE CURAT SI SENIN !

    1. NUMAI DUMNEZEU NE VA PUTEA SCAPA DE ACESTI HIDOSI SI GUNOAIE COMUNISTE. CARE SEAU, BATUT, JOC DE ACEST POPOR. SI. DE TARA, POPORUL A FOST FOARTE SLAB, ATIT, IN, 1947 CIT SI, IN, 1989 CIND, TARA, A TRECUT DIRECT SUB DICTATURA NEOCOMUNISTA.SUB CONDUCEREA LUI ILICI ILIESCU, CARE LENIN A SI, PRECONIZATO A ZIS CA FEREASCA, DUMNEZEU DE BURGHEZIA NEOCOMUNISTA. SI, UITE CA AM AJUNS CA SA O VEDEM CU OCHI NOSTRI, ASA AM INVATAT, LA SCOALA, IN, CLASELE PRIMARE. SI, ASTA NEA URMARIT, SI, TOT ASA VA CONTINUA DIN PACATE, CA POPORUL ROMIN, ESTE UN POPOR COMUNIST SI, NECREDINCIOS SI, ATUNCI NORMAL CA NE MERITAM SOATA, ASTA DE KAKA, COMUNISTA S, PLINA CU HOTI, SI, BANDITI MAFIOTI COMUNISTI.CARE, NOI AM CONSTRUIT ROMINIA, POPORUL ROMIN, NU COMINISTI ,CUM SPUN UINI ,OAMENI CARE II SUSTIN, TOT PE IEI… POPORUL ROMIN, A SUFERIT MULTI ANI DE FOAME SI, DE MIZERIE. AM FACUT,FABRICI UZINE BLOCURI DE LOCUIT. SI, TOATE INSTITUTIILE, STATULUI DAR DIN PACATE, CIND AU VENIT ACEST,I PAPAGALI AU DISTRUS TOTUL SI, AU VINDUT, FABRICILE, SI,UZINELE LA Kg ASTA A FOST.***!~!!

  2. Comunismul pentru Romania,a fost cea mai mare nenorocire,prin instituirea lui a fost posibila dictatura si teroarea comunista.Din pacate si dupa revolutie conducerea Romaniei a fost luata de esalonul II pcr.si securitatea ceausista condusa de Ilici comunist-kgb si petre roman evreu comunist care au dat frau liber jafului generalizat in Romania,care in 27 de ani a dus tara la faliment.

  3. Odioșii! Nici măcar în paginile istoriei nu dorim să-i vedem. Hidoși de tristă amintire pentru România pe care au trădat-o josnic, ca să ajungă ei să conducă.

  4. Acum doua zile am vizitat Pelesul si Pelisorul si m-am simtit ca traiesc in acea epoca,cu toate ca sunt nascuta in ’53,dar sufletul meu tanjeste dupa acea perioada si sufar pentru aceasta tara care a ajuns (din cauza tavalugului rusesc si a celor care ne conduc astazi)o tara care parca cere ajutor dar,cui? Acelorasi derbedei de joasa speta !?

Lasă un răspuns

