Principesa Eleonore de Schaumburg-Lippe, despre întâlnirea cu Nicolae al României

Prima oară când am auzit de Nicolae nu se stabilise încă în România. Mi s-a spus că avea să vină aici şi am fost rugată, de vreme ce toţi ştiau că am reuşit să mă integrez bine în România, să-l ajut să se acomodeze. Am spus da, fireşte, fără să-mi fie prea clar la ce anumă mă învoiam

Prima dată l-am întâlnit pe Nicolae la un dineu organizat la Palatul Elisabeta şi ţin minte că privea în toate părţile, de parcă ar fi vrut să reţină cât mai repede orice informaţie nouă.

Eleonore

La un moment dat, am mers împreună la un meci de fotbal şi la început am fost destul de stingheriţi şi de protocolari, dar a fost un bun prilej pentru a sta mai mult de vorbă. M-au impresionat părerile lui despre viaţă, mai ales că aveam în faţa mea un tânăr care încerca să-şi găsească propriul drum. Avea un umor negru extraordinar şi nu era nici snob, nici răsfăţa, lucruri de care trebuie să recunosc că mă temusem.

Mi-a povestit despre călătoriile sale – am rămas uimită prin câte locuri a fost -, am vorbit şi despre decizia lui de a se stabili în România şi mi-am dat seama că nu i-a fost uşor să ia această hotărâre. […] recunosc că nu credeam că se va integra atât de repede. Nicolae n-a prea avut nevoie de mine în acest sens: România este o parte din el, totul a venit cumva de la sine şi pur şi simplu s-a acomodat. […]

M-am bucurat cu adevărat să fiu martoră la transformarea lui Nicolae în Principele Nicolae. […] e un tânăr hotărât şi perseverent, şi ştiu că într-o bună zi va fi un rege extraordinar, pentru că vrea să se dedice cu totul României. […] Nicolae este şi un om onest, sincer, sensibil, înăuntrul căruia sălăşuieşte un perfecţionist. Este totodată şi cel mai aspru critic al lui, şi asta pentru că nu vrea să dezamăgească pe nimeni. […] mă simt onorată să-l pot numi cel mai bun prieten şi văr al meu.”

Alteţa Sa Serenisimă Principesa Eleonore de Schaumburg-Lippe

„Drumul spre casă”, Curtea Veche, 2014, pp.135-136

Despre Tudor Vişan-Miu

Sunt un tanar cu preocupari intelectuale. Principalele mele domenii de interes: istoria, genealogia, memorialistica, literatura, lingvistica, economia, politica, filosofia, teologia. Legat de aceste domenii: cred ca nu exista o unica istorie "obiectiva si adevarata", ca fiecare persoană are origini familiale ce merita aflate si ca "o viata capata mai mult sens atunci cand este scrisa". Iubesc cartile. Cred ca a scrie corect in propria limba este o dovada de patriotism (nu am putut-o face in acest profil deoarece Gravatarul nu accepta diacritice - n.m.). Am o viziune social-economica "de dreapta". Cred ca "treburile publice" sunt o chestiune de interes general, dincolo de "partea scandaloasa" ce prea adesea însoteste administrarea lor (care ar trebui facuta de oameni de stat). In privinta formei de guvernamant a Romaniei, sunt sustinatorul unei monarhii constitutionale. Consider democratia si capitalismul cele mai bune sisteme inventate pana acum de catre om. Filosofic, ader la modernitatea clasica. Religios, sunt un crestin fundamentalist si conservator. ”Primeste deci darul meu, care ti-a fost adus, fiindca Dumnezeu m-a umplut de bunatati si am de toate” (Geneza, 33:11)

Lasă un răspuns

