Nicolae al României şi istoria strămoşilor săi. Un moment relatat de Michäel Flaks

„Îl cunosc pe Michäel Flaks de când eram copil. Îmi amintesc cum se străduia să mă înveţe istoria familiei mele şi îndeosebi pe cea a regilor României. Îmi povestea şi despre curajul incredibil al bunicului meu, Mihai. De-a lungul anilor, prietenia noastră s-a consolidat, iar el a devenit una dintre acele persoane apropiate spre care mă pot îndrepta ori de câte ori am nevoie de sfaturi.” (Principele Nicolae)

Religie
Foto: Daniel Angelescu

Relatează Michäel Flaks un moment din 1997:

„La un moment dat, câţiva membri ai Familiei, împreună cu copiii, au plecat la Sinaia într-un mic pelerinaj. […] Ţinând cont de împrejurări, Regele nu ne-a însoţit: nu se putea întoarce la Peleş, care îi fusese confiscat de comunişti, decât după ce avea să-i fie restituit (lucru care s-a întâmplat mult mai târziu).

Am vizitat Sinaia şi Castelul Peleş, administrat în continuare de reprezentanţii urmaşilor vechiului regim, care erau sveri şi nu prea înţelegeau ce se întâmplă. Cei mici intrau peste tot, iar îngrijitoarea castelului era tare nervoasă din cauza asta. Dar copiii erau la ei acasă. […] Guvernul arborase drapelul regal deasupra Peleşului….

În acel moment, s-a petrecut ceva cu totul deosebit, la care eu am fost martor.

După ce a colindat prin castel de sus până jos, deschizând respectuos fiecare sertar, Nicolae a vrut să rămână singur în camera Reginei Maria. A rămas acolo cam douăzeci de minute. Uşile masive au stat închise. Apoi Nicolae a ieşit fără să spună vreun cuvânt. A fost un moment oarecum misterios, un pic magic, un soi de primă comunicare profundă între Nicolae şi istoria ţării sale şi a strămoşilor săi (s.m.), în acel leagăn al Dinastiei care fusese martorul unor momente atât de fericite, dar şi atât de îngrozitoare”.

Michäel Flaks

Decorat cu „Crucea Carei Regale a României” (2008)

(Drumul spre casă, Curtea Veche, 2014, pp.28-29)

Despre Tudor Vişan-Miu

Sunt un tanar cu preocupari intelectuale. Principalele mele domenii de interes: istoria, genealogia, memorialistica, literatura, lingvistica, economia, politica, filosofia, teologia. Legat de aceste domenii: cred ca nu exista o unica istorie "obiectiva si adevarata", ca fiecare persoană are origini familiale ce merita aflate si ca "o viata capata mai mult sens atunci cand este scrisa". Iubesc cartile. Cred ca a scrie corect in propria limba este o dovada de patriotism (nu am putut-o face in acest profil deoarece Gravatarul nu accepta diacritice - n.m.). Am o viziune social-economica "de dreapta". Cred ca "treburile publice" sunt o chestiune de interes general, dincolo de "partea scandaloasa" ce prea adesea însoteste administrarea lor (care ar trebui facuta de oameni de stat). In privinta formei de guvernamant a Romaniei, sunt sustinatorul unei monarhii constitutionale. Consider democratia si capitalismul cele mai bune sisteme inventate pana acum de catre om. Filosofic, ader la modernitatea clasica. Religios, sunt un crestin fundamentalist si conservator. ”Primeste deci darul meu, care ti-a fost adus, fiindca Dumnezeu m-a umplut de bunatati si am de toate” (Geneza, 33:11)

2 gânduri despre &8222;Nicolae al României şi istoria strămoşilor săi. Un moment relatat de Michäel Flaks&8221;

Lasă un răspuns

