Nepotul Regelui

1992

filip-lucian-iorgaFilip-Lucian Iorga, istoric, Consultant al Casei Majestăţii Sale Regelui Mihai I al României, 2007-2008, decorat cu „Medalia Regele Mihai I pentru Loialitate” (2008):

„Am scris o carte împreună cu Principele Nicolae, Drumul spre casă (Editura Curtea Veche, 2014), în care nepotul Regelui se prezenta românilor. Am avut şansa să petrec mult timp cu el şi i-am admirat curajul, dragostea de ţară şi dorinţa de a-şi îndeplini dificila misiune de Principe al României. Pentru mine, rămâne un prinţ autentic pe care am avut şansa să-l cunosc. A fost o mare plăcere să lucrez la această carte şi am urmărit cu bucurie interesul, curiozitatea şi deschiderea cu care publicul a primit-o.”

Diana Mandache, istoric, decorată cu „Medalia Regele Mihai I pentru Loialitate” (2010):

„O fire caldă, caritabilă, structurată, un om bun și inteligent, implicat în susținerea unor proiecte minunate în România – cărțile pentru copii, ciclism, ecologie, el  a reușit să câștige inimile multor români. A reușit să învețe limba română destul de bine într-un timp scurt și nimic nu mă poate convinge să-mi schimb părerea că acest om putea face multe lucruri minunate în România din pozitia pe care o avea (s.m.). Orice tânăr are multe de învățat, nu cred că a greșit atât de mult încât să-i fie luat dreptul în linia de succesiune, dar mai ales titlul de principe.”

Alexandru Ciucu, Furnizor al Casei Regale a României:

Il cunosc destul de bine pe Principele Nicolae, si inca de la prima intalnire am avut sentimentul ca titulatura de Principe nu este doar un nume cu care s a trezit peste noapte. I se potriveste pur si simplu (s.m.). Este educat si construit in sufletul sau, sa faca cinste acestui rang. […] are toate calitatile pentru a ramane Principe si prieten al meu. Iar la mine, prietenia este pe viata.”


csikiCamelia Csiki, realizator „Ora Regelui”, decorată cu medalia „Regele Mihai I pentru Loialitate” (2011):

„Pot să vă spun că îl cunosc pe Principele Nicolae din 2008 și pentru mine este și va rămâne același, nepotul Regelui. Un prinț adevărat, cu sânge albastru (s.m.). [….] Am apreciat modestia și simplitatea Principelui Nicolae și m-am gândit că este o trăsătură de familie. Am văzut eforturile pe care le-a făcut să învețe limba română și să se integreze aici. Am văzut cum a reușit să se facă iubit și cum a reușit să-i înțeleagă pe români. În Aprilie, îmi spunea că este român… și că nu va părăsi România, pe care o iubește. [….] Nu știu să fi încălcat vreodată cuvântul Regelui
Mihai. Atât pot să vă spun.”

Dinu Zamfirescu, istoric, decorat cu „Ordinul Coroana României în grad de Cavaler (2013):

„Sunt foarte surprins […]. Am privit cu simpatie această venire a Principelui. […] L-am cunoscut personal. […] Mi s-a cerut să vorbesc numai româneşte cu dânsul. Făcuse progrese cu limba română şi părea interesat de realitatea românească.”

Gabriel Badea-Păun, istoric, decorat cu medalia „Regele Mihai I pentru Loialitate” (2010):

„La viata Principelui Nicolae s-a gândit cineva ? L-au luat din mediul lui, l-au slabit, facut sa placa, l-au dus peste tot unde aranja cauza. Pentru aniversare i s-a organizat o frumoasa petrecere la Palatul Elisabeta la care fusese poftita toata lumea.  El facea ceea ce se astepta de la el (s.m.), si sunt convins cu convingere, toti am vazut asa ceva, si dintr-o data gata nu mai e bun ? Si îl dau afara pe usa din spate, umilindu-l public fara sa dea motivele. Omul asta cum se va reconstrui dupa asa ceva ? […] Parca Familia Regala se auto-saboteaza !”

Constantin-Bălăceanu Stolnici, istoric:

„Era mai apropiat, era un om calm, un om liniştit, un om care semăna foarte mult cu Regele Mihai când era tânăr. Nu îi găsesc nicio vină (s.m.).”

Marius Ghilezan, jurnalist:

„Mă simt consternat în urma deciziei Regelui de a retrage Principele, atât de îndrăgit de români (s.m.), de la succesiunea Casei Regale.”


theodor paleologu 2Theodor Palelogu, decorat cu „Medalia Regele Mihai I pentru Loialitate” (2012), fiul lui Alexandru Paleologu:

„Oricare ar fi motivația deciziei luate de Regele Mihai, înlăturarea Prințului Nicolae din linia de succesiune la tron este o veste tristă (s.m.) nu numai pentru monarhiști, ci pentru toți românii care respectă Casa Regală ca un simbol al istoriei noastre.”

braiaDoru Braia, realizator Tv:

„Acum cinci ani, am inclus în imensa mea afecțiune pentru Regalitate un tânăr Principe, demn de toată admirația (s.m.). Comportament modern, acțiuni publice sublime, modestie în exprimare și formidabila viteză în care a învățat Limba română, însușită parcă în regretul că nu i-a fost limba maternă…”

gheorghe-andrei-danielDaniel Gheorghe, deputat PNL:

„Principele Nicolae de România este un tânăr educat, charismatic și energic, un băiat de mare calitate pe care l-am cunoscut și de care m-am convins că este o variantă viabilă pentru tronul României într-un interval de 10-15 ani (s.m.).


Radu Zlati, deputat PNL:

”Fără a-l cunoaște personal, prințul Nicolae era pentru monarhistul din mine o speranță pe termen lung (s.m.).
rotaru
Marilena Rotaru, co-preşedintele Alianţei Naţionale pentru Restaurarea Monarhiei, decorată cu medalia „Regele Mihai I pentru Loialitate” (2008) şi „Crucea Casei Regale” (2012):

30 aprilie 2015
Foto: Mihaela Ionescu

„Decizia semnată la 1 august de Regele Mihai a zgâlțâit din temelii opinia publică. Excluderea din linia de succesiune dinastică a Principelui Nicolae și retragerea titlului de Alteță Regală, unuia din cei mai iubiți și populari membri ai Casei Regale Române, simbol al viitorului Coroanei (s.m.), au creat o emoție teribilă în societatea românească. Oameni cărora nu le puteai rosti cuvântul ”monarhie” s-au solidarizat pe loc cu Principele Nicolae, supus celei mai drastice sancțiuni din Statutul Casei Regale. Opțiunea pentru monarhie a crescut în sondaje datorită încrederii în Regele Mihai, încredere care a sporit considerabil de la venirea nepotului său în România.”

 

 

 

 

Despre Tudor Vişan-Miu

Sunt un tanar cu preocupari intelectuale. Principalele mele domenii de interes: istoria, genealogia, memorialistica, literatura, lingvistica, economia, politica, filosofia, teologia. Legat de aceste domenii: cred ca nu exista o unica istorie "obiectiva si adevarata", ca fiecare persoană are origini familiale ce merita aflate si ca "o viata capata mai mult sens atunci cand este scrisa". Iubesc cartile. Cred ca a scrie corect in propria limba este o dovada de patriotism (nu am putut-o face in acest profil deoarece Gravatarul nu accepta diacritice - n.m.). Am o viziune social-economica "de dreapta". Cred ca "treburile publice" sunt o chestiune de interes general, dincolo de "partea scandaloasa" ce prea adesea însoteste administrarea lor (care ar trebui facuta de oameni de stat). In privinta formei de guvernamant a Romaniei, sunt sustinatorul unei monarhii constitutionale. Consider democratia si capitalismul cele mai bune sisteme inventate pana acum de catre om. Filosofic, ader la modernitatea clasica. Religios, sunt un crestin fundamentalist si conservator. ”Primeste deci darul meu, care ti-a fost adus, fiindca Dumnezeu m-a umplut de bunatati si am de toate” (Geneza, 33:11)

2 gânduri despre &8222;Nepotul Regelui&8221;

Lasă un răspuns

