Regele Juan Carlos I al Spaniei: „M.S. Regele Mihai este o personalitate vie a istoriei europene.”

„Să vorbeşte despre Regele Mihai înseamnă […] să vorbeşti despre un martor permanent al trecutului Europei, despre o personalitate vie a istoriei europene. […]

Cu o neîndoielnică viziune politică, a hotărât să îndepărteze România de la destinul fatal ce i-a fost rezervat în tabăra perdantă a celui de-al doilea război mondial. Între 1944 şi 1947 a reprezentat o speranţă pentru un viitor democratic al României. […]

Ajuns în exil, Mihai al României a negat orice valoare juridică a abdicării sale, pe care a considerat-o impusă. De atunci, a cntoniat să fie permanent un simbol de speranţă pentru revenirea la democraţie a ţării sale şi milioanele de români din ţară şi din afara ţării […] au continuat să vadă în personalitatea sa, îndepărtată şi solitară, unicul punct viu de referinţă ce îi împiedica să îşi uite trecutul şi le dădea încrederea într-un viitor de libertate şi revenire la cea mai bună tradiţie europeană.”

Lumea Regelui, Polirom, 2011, p.65

juan carlos

Despre Tudor Vişan-Miu

Sunt un tanar cu preocupari intelectuale. Principalele mele domenii de interes: istoria, genealogia, memorialistica, literatura, lingvistica, economia, politica, filosofia, teologia. Legat de aceste domenii: cred ca nu exista o unica istorie "obiectiva si adevarata", ca fiecare persoană are origini familiale ce merita aflate si ca "o viata capata mai mult sens atunci cand este scrisa". Iubesc cartile. Cred ca a scrie corect in propria limba este o dovada de patriotism (nu am putut-o face in acest profil deoarece Gravatarul nu accepta diacritice - n.m.). Am o viziune social-economica "de dreapta". Cred ca "treburile publice" sunt o chestiune de interes general, dincolo de "partea scandaloasa" ce prea adesea însoteste administrarea lor (care ar trebui facuta de oameni de stat). In privinta formei de guvernamant a Romaniei, sunt sustinatorul unei monarhii constitutionale. Consider democratia si capitalismul cele mai bune sisteme inventate pana acum de catre om. Filosofic, ader la modernitatea clasica. Religios, sunt un crestin fundamentalist si conservator. ”Primeste deci darul meu, care ti-a fost adus, fiindca Dumnezeu m-a umplut de bunatati si am de toate” (Geneza, 33:11)

Un gând despre &8222;Regele Juan Carlos I al Spaniei: „M.S. Regele Mihai este o personalitate vie a istoriei europene.”&8221;

  1. Cornelia Dan-Atit eu cit si sotul meu eram in tara; eu aveam10 ani iar sotul meu 16 ani cind Majestatea Sa regale Mihai a abdicat. A fost in ziua de 31 dec. o zi de doliul in casa noastra,am plins, toti batrinii si copii.Cei in virsta se intrebau ce va urma, cum vom trai de acum in colo, fara Regele nostru,;si am vazut apoi,Ce a urmat stiu cei care au scapat de inchisoare,de batai,luarea a tot ce agonisise.am fost considerati chiaburi,si pentru mers la scoala a fost f.f. greu.Daca acum ceiace dorim din tot sufletul sa se reistaureze monarhia am
    fi foarte bucurosi. Pentru noi care suntem batrini, revenirea in tara va fi o problema, dar pentru nepotii nostril,ar fi extraordinary ca ar cunoaste si ei tara’
    II dorim Regelui multa,multa sanatate, si Dumnezeu sa fie alaturi de familia Regala,sa ajunga
    iar in fruntea ROMANIEI>
    Cu mult respect Familia Dan

Lasă un răspuns

