Aurel Vainer: „Regele Mihai a exprimat sentimente frumoase faţă de comunitatea evreiască.”

Eu însumi m-am întâlnit cu Regele Mihai în două rânduri. Prima oară a fost acum 4 ani, la Geneva, la o întâlnire convocată în memoria Marelui Rabin Alexandru Şafran. Ne-am întâlnit în casa fiului rabinului. Cel mai recent m-am văzut cu Majestatea Sa în urmă cu doi ani, la Palatul Săvârşin. Am avut atunci un tete-a-tete cu Regele Mihai. A exprimat atunci numai sentimente frumoase faţă de comunitatea evreiască din România”

HOLOCAUST

„Ion Antonescu şi legionarii au avut conducerea totală a statului român după abdicarea Regelui Carol al II-lea şi insalarea pe tronul a tânărului Rege Mihai. Antonescu este singurul responsabil pentru pogromul antievreiesc de la 29-30 iunie 1941, atunci când 13.000 de evrei au fost ucişi”

„Comunitatea noastră deţine documente importante care demonstrează că mama Regelui Mihai, Regina Elena, a încercat să uşureze soarta evreilor din România”

ABDICARE

„În ‘44-‘45 aveam vreo 12-13 ani. Atunci circula vorba căofiţerii sovietici, când cer ceva cuiva, ţin mereu în buzunar un pistol. Dacă sunt refuzaţi, scot arma şi trag. Eu cred că Regele Mihai avea o mare presiune din partea sovieticilor, mai ales în ziua în care i-au cerut să abdice. De asta spun că Regele Mihai nu a trădat”.

Aurel Vainer, preşedintele Federaţiei Comunităţilor Evreieşti din România

23 iunie 2011

vainer

Lasă un răspuns

