Mircea Eliade: „Să te înclini în faţa Regelui”

eliadeSorin Pleşoiu relatează:

În 1983, la Chicago, în SUA, Mircea şi Christinel Eliade erau la aeroportul O’Hare:

Noi aşteptăm aici o persoană foarte importantă, aşa că te rog să fii discret şi distant. […] Vezi că te afli în faţa Regelui Mihai şi a Reginei Ana. Te rog să-ţi ţii gura, să te înclini în faţa Regelui şi să săruţi mâna Reginei!

Sorin Pleşoiu continuă:

„Mai departe, aveam să aflu de la Eliade că Regele mergea în vizită la una din fiice, care locuia alături de soţ, în Arizona. Profitând de aterizarea avionului venit din Europa la Chicago, de unde urma să ia altul spre Arizona, regele a dorit să-l revadă pe Eliade. Îl iubea enorm.

O altă dovadă de iubire şi respect pentru România şi Români am trăit-o în 1991, când, la invitaţia Comunităţii Româno-Americane din Illinois, familia regală ne-a dat cus invitaţiei. Prima vizită făcută atunci de Regele Mihai şi Regina Ana a fost vizita în apartamentul lui Eliade, gazdă fiind chiar văduda Christinel. După o cupă de şampanie, Christinel Eliade l-a întrebat pe Rege cum a dormit în hotelul unde fusese găzduit. Surprins, regele a răspuns cu o sinceritate greu de imaginat:

Când am văzut fotografii cu mama mea pe pereţii hotelului, când am aflat că sunt găzduit în camera cu patul unde ea a dormit, am fost atât de emoţionat încât am dormit pe covor.”

Ghid a fost I.P. Culianu la universitate, Sorin Pleşoiu la mormânt şi în comunitate. „De aktfel la sosirea Regelui în aeroportul din Chicago, eu l-am întâmpinat la uşa avionului”.

Sorin Pleşoiu relatează cum chiar legionarii îl respectau pe Regele Mihai: Gheroghe I. Rădulescu (1926-2000), membru al Bisericii Ortodoxe Româneşti din Chicago, i-a spus: „Eşti un norocos că l-ai întâlnit pe Rege. Noi suntem rezervaţi faţă de el, însă îl respectăm. Este istoria vie a României, a ţării noastre care ne lipseşte… şi nouă şi Regelui.”

Sorn Pleşoiu, Cum am devenit un admirator al Casei Regale, influenţat de familia Eliade, revista top BUSINESS, ed. Constantin Dumitru, fondat 1993, An XXII, nr. 849 (2), februarie 2015, pag. 9

Despre Tudor Vişan-Miu

Sunt un tanar cu preocupari intelectuale. Principalele mele domenii de interes: istoria, genealogia, memorialistica, literatura, lingvistica, economia, politica, filosofia, teologia. Legat de aceste domenii: cred ca nu exista o unica istorie "obiectiva si adevarata", ca fiecare persoană are origini familiale ce merita aflate si ca "o viata capata mai mult sens atunci cand este scrisa". Iubesc cartile. Cred ca a scrie corect in propria limba este o dovada de patriotism (nu am putut-o face in acest profil deoarece Gravatarul nu accepta diacritice - n.m.). Am o viziune social-economica "de dreapta". Cred ca "treburile publice" sunt o chestiune de interes general, dincolo de "partea scandaloasa" ce prea adesea însoteste administrarea lor (care ar trebui facuta de oameni de stat). In privinta formei de guvernamant a Romaniei, sunt sustinatorul unei monarhii constitutionale. Consider democratia si capitalismul cele mai bune sisteme inventate pana acum de catre om. Filosofic, ader la modernitatea clasica. Religios, sunt un crestin fundamentalist si conservator. ”Primeste deci darul meu, care ti-a fost adus, fiindca Dumnezeu m-a umplut de bunatati si am de toate” (Geneza, 33:11)

3 gânduri despre &8222;Mircea Eliade: „Să te înclini în faţa Regelui”&8221;

  1. Regele si Regina, sunt istoria vie a Ramaniei,numai ca sunt impiedicati sa-si reia din nou activitatile monarhice…cred ca alta era fata Romaniei cu ei acolo unde le e locul …dar poate se-ntoarce roata si vom deveni ce-am fost odata, sa avem din nou rege si regina atit de dorti.

  2. A da mana cu un presedinte al Romaniei, ar fi fost ceva care mi-ar fi provocat greata, pana la Dl. Klaus Iohannis.
    Dar, a te inclina n fata Regelui Romaniei Mihai I, ar fi o mare, o enorma onoare: dupa ce am fost circa 70 de ani supusi cu forta comunistilor, am ma inclina de buna voie, ca si supus prin voia mea proprie, ar fi saltul moral pe care-l meritam din plin.

Lasă un răspuns

