Lascăr Zamfirescu: „Dac-am rămas cu religia, de ce să nu rămânem şi cu monarhia?”

5 noiembrie 2013

„Pentru mine, regele a fost un bun prieten. Şi a rămas un bun prieten. Şi-mi pare rău, cum le pare la toţi, că e bătrân. În plus, am impresia că scade procentul de oameni care pricep necesitatea monarhiei într-o ţară care n-a avut niciodată formă de republică. Am fost învăţaţi cu Vodă, cu regele… «Du-te la Vodă!», nu?

O să ziceţi că sunt prea bătrân, că judec brambura, dar dac-am rămas cu Dumnezeu şi dac-am rămas cu religia, de ce să nu rămânem şi cu ierarhia umană într-o colectivitate? O ierarhie civilizată care de la sine are un vârf. Însemnătatea de vârf dă o bună funcţionare întregului copac.[…]

Dacă se ştie că ai un stăpân, e cu totul altceva. Intri într-o cameră: «Cine e, dom’le, stăpân aici?» Pe de altă parte, contează şi rasa. La el, e rasa cea care, după mine, îl conduce chiar dacă n-ar gândi. Are o prestanţă care e uluitoare.”

– Lascăr Zamfirescu

coleg de liceu al Majestaţii Sale Regelui Mihai

din interviul acordat Florentinei Stoian (Tone), publicat în „Adevărul” (10 mai 2007).

Inclus în volumul colectiv Istoria recentă altfel. Perspective culturale” (coord:Andi Mihalache,Adrian Cioflâncă) – Iaşi: Ed.Universităţii „A.I.Cuza” Iaşi, 2013, în Şcoală, amintiri, imagini: clasa de la Palatul Regal”, Florentina Ţone (pp.813-827) – partea „Poveşti de spus”.

„Garden Party”, 10 mai 2014
Un gând despre &8222;Lascăr Zamfirescu: „Dac-am rămas cu religia, de ce să nu rămânem şi cu monarhia?”&8221;

Lasă un răspuns

